Banner Ministerstva pro mstn rozvoj

  • Elektronické vedení výuky v Bakalářích

    Další vzdělávání DVPP Elektronické vedení výuky v Bakalářích

    Elektronické vedení výuky v Bakalářích

    Obsah  - podrobný přehled témat výuky a jejich anotace včetně dílčí hodinové dotace:

    Téma

    Anotace

    Počet hodin

    Třídní kniha

    Modul pro zápis do třídní knihy učitelem, zápis vyučovacích hodin, absence žáků

    Přehled svých hodin, kontrola zapsaných hodin a číslování

    Domácí úkoly, jejich kontrola a hodnocení

    Klasifikace při zkoušení a hodnocení aktivity přímo v hodině

    2

    Klasifikace

    Modul pro klasifikaci, založení nové známky, úprava, mazání

    Dlouhodobé plánování testů (čtvrtletních prací), zkoušení a dalšího hodnocení, krátkodobé plánování klasifikace z hodiny na hodinu – oznámení plánovaného testu

    Správné určení vah jednotlivých známek. Správný zápis data hodnocení

    2

    Webová a mobilní aplikace

    Využití mobilní aplikace pří zápisu hodin a klasifikace, další nástroje aplikace, jejich praktické využití

    Pohled žáka a zákonného zástupce na aplikaci, nejčastější chyby

    2

    Systém KOMENS a elektronické omlouvání

    Omlouvání absence z pohledu zákonného zástupce, příp. plnoletého žáka

    Možnosti vyřízení omluvenky, přečtení, označení

    Potvrzení o přečtení

    Další možnosti nástroje pro komunikaci mezi školou/učitelem a žákem/rodičem

    1

    Další tipy a triky pro učitele

    Stahování nových zpráv přes RSS do emailového klienta

    Zjednodušené přihlašování do aplikace – ikona uživatele

    Zjištění zapomenutého přístupu

    Tipy pro třídní učitele

    1

      Forma:

    • Prezenční

     Vzdělávací cíl:

    Absolvent se seznámí se základními nástroji pro vedení výuky v elektronickém systému Bakaláři. Dostane metodické pokyny, jak správně zapisovat výuku, odučené hodiny, absenci ve třídách, domácí úlohy a další úkony. Bude rozumět principu zápisu jednotlivých i hromadných známek, určí správně váhu známky. Bude schopen plánovat pomocí aplikace klasifikaci tak, že žák bude mít vždy přehled o aktuálním stavu jeho hodnocení a plánových dalších písemných pracích a zkoušení.

    Absolvent získá návod, jak organizovat výuku a klasifikaci mimo školu pomocí webového prostředí nebo mobilní aplikace ne svém zařízení. Součástí této části může být i specifikace požadavků na nastavení systém ze strany školy tak, aby co nejvíce vyhovovalo všem požadavkům na efektivní využití, ale i bezpečnost.

    Zejména třídní učitelé dostanou návod na to, jak organizovat omlouvání žáků bez papírového omluvného listu, budou schopni efektivně vyřizovat a zapisovat omluvenou absenci. Získá přehled, jaký rozdíl je v přístupu k aplikaci ze strany učitele, žáka a zákonného zástupce.

    U všech uvedených postupů je předpoklad, že vedení školy tyto postupy schvaluje a podporuje. Předpokládá se úvodní i závěrečné konzultace s vedením školy a správcem systémů na škole tak, aby probíraná témata i nastavení systému byla v souladu se strategií školy.

    Metody výuky jsou převážně aktivující, prakticky zaměřené s maximálním využitím dlouholeté praxe lektora ve školním prostředí. Velký důraz je kladen na příklady dobré praxe a efektivní selekci toho, co je užitečné a co nadbytečné pro specifické školní prostředí. Používá se také metoda výkladu, vysvětlení, rozhovoru, samostatné práce na počítači, skupinového vyučování, názorné ukázky a procvičování.

    Kurz je vhodný pro pedagogické pracovníky ZŠ i SŠ, předpokládá se potřebné přizpůsobení témat a jejich rozsahů dle požadavků školy.

    Hodinová dotace:

    • 8 hodin

    Maximální počet účastníků a upřesnění cílové skupiny:

    • 15 účastníků

    Plánové místo konání:

    • Obchodní akademie, Vyšší odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Uherské Hradiště Nádražní 22, 686 01 Uherské Hradiště

     Poplatek za 1 účastníka

    • 1 500 Kč

    Poslední úprava: 9. 4. 2020 10:52

    Partneři

    Projekt Sablony 2


    Projekt Erasmus


    Projekty